یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۲:۲۶

۴۱ میلیارد ریال برای عملیات لایروبی بندرپرک کنگان اختصاص یافت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آغاز عملیات حوضچه لایه‌روبی بندر پرک کنگان گفت: این پروژه با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مدت سه ماه تکمیل می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، عملیات اجرایی لایروبی بندر پرک کنگان صبح امروز با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان کنگان آغاز شد. سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه طرح توسعه بنادر استان بوشهر در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مهمی برای توسعه زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر تدوین و علملیاتی شده است. وی از آغاز عملیات لایه‌روبی حوضچه بندر پرک کنگان خبرداد و بیان کرد: این پروژه با اعتبار 41 میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مدت سه ماه تکمیل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، حجم لایروبی این پروژه 60 هزار مترمکعب لای سنگی دانست و گفت: انتظار می‌رود در موعد مقرر این پروژه  مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. ارجمندزاده بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدام ها برای افزایش قابلیت‌های بندر برای پذیرش شناورهای بزرگتر و بهره‌برداری مناسب از تاسیسات دریایی ارائه طرح لایروبی مناسب و بهینه است. وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلی که بندر پرک با آن مواجه بود مشکل رسوب گذاری در پشت موج شکن اصلی بندر و نفوذ زبانه رسوبی به درون دهانه بندر بوده که با احداث رسوب‌گیر برطرف شده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طول بازوی اصلی این حوضچه 410 و طول بازوی فرعی نیز 235 متر است بیان کرد: در قالب قرارداد کنونی که به‌طور صرف انجام کار لایروبی است با توجه به جنس سخت بستر عملیات از طریق بیل و بارج مکانیکی صورت می‌گیرد.



  کد خبر : 5990
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :